Meer dan een maand op een cargo-schip… en dan nog geen cruise-schip waar we dagelijks van een Nicole en Hugo optreden kunnen genieten ;-) We zijn ingescheept in Antwerpen op 5 juni en 32 dagen later zijn we aangekomen in Buenos Aires waar we goed uitgerust aan ons avontuur kunnen beginnen. Op een paar dagen na hebben we altijd schitterend weer gehad en we hebben dus de meeste tijd op het dek doorgebracht: relaxen, een boek lezen, praten met de bemanning en de andere passagiers terwijl we dolfijnen, walvissen en massa’s vliegende vissen hebben zien voorbijzwemmen. We zijn een aantal keer aan land kunnen gaan: Le Havre, Bilbao, Casablanca, Banjul, Vitoria, Rio de Janeiro, Montevideo, Zarate. Dit was iedere keer een aangename afwisseling en zo hebben we weer een klein stukje van de wereld gezien. Het volgen van de cargo operaties was dikwijls ook de moeite. Wat er allemaal in het schip zat was ongelofelijk. Massa's nieuwe auto's en vooral honderden roestbakken voor Afrika: afgedankte auto's en vrachtwagens die ze dikwijls uit het schip moesten slepen of duwen.
Now that we have arrived in South America, we must say that there are so many things that we’ve planned to do, that we didn't manage to finish them all … The most important thing is that we have enjoyed the trip and that we are very relaxed now, eager to start our adventure on land. Our journey started on the 5th of June embarking in Antwerp, sailing via France, Spain, West Africa, crossing the Atlantic ocean to South America, where we finally disembarked in Buenos Aires 32 days later. Most of the time we have spend on the deck, relaxing, reading a book, watching dolphins, whales, flying fishes, talking to the crew and the other passengers. The weather was great and the sea rather calm. We also had the opportunity to go ashore in a couple of harbours: Le Havre, Bilbao, Casablanca, Banjul, Vitória, Rio de Janeiro, Montevideo and Zarate. We could follow all the cargo-operations really closely and could see how the different countries/continents have different styles of working. For example the bribes of the customs and immigrations officials, especially in Africa, where sometimes 40 people with different functions came on board to get something, from a bottle of water, packets of cigarettes to even a couple of chickens,… Life on board was very relaxing for us and we enjoyed the voyage very much. However, we do not envy the crew. For them there is not much to enjoy: 30 men, Indians, Romanians, and of course Italians (Grimaldi Lines is an Italian company) are spending about 8 months on the ship, working on average 12 hours per day. Below, you can find some pictures of our voyage. |
|